Friday, July 30, 2010

Чесъна предпазва от онкологични заболявания

сряда, март 10, 2010, 12:45
This news item was posted in Здраве category and has 0 Comments so far.

d187d0b5d181d18ad0bd В резултат на нитрозиране ( вътреклетъчен процес, свързан с образуването на азотни съединения, някои от нитратите съдържащи се в храната могат да се превърнат в канцерогени) нитритите и по-малко нитратите в стомаха и червата т.е в кисела и по-малко алкална реакция, се свързват химически с вторични и третични амини, каквито се съдържат в някои лекарства, остатъци от пестициди и пр.

Така те образуват нитрозамини, повечето от които имат доказано канцерогенно действие.

Около 20% от приетите чрез храната нитрати се трансформират в нитрити (соли на азотната киселина HNO2), която на свой ред се превръща в нитрозамини- химични съединения, част от които са с доказан канцерогенен ефект.
Съдържанието на нитрати в плодовете и зеленчуците се компенсира от по-големите количества на витамин С, който не позволява на нитратите да се превърнат във вредна за човешкия организъм форма.

Чесънът, както и този витамин е мощен антиоксидант, и също може да неутрализира вредните азотни съединения.
Този факт бил доказан от екип от учени от Държавния университет в Охайо, под ръководството на Ърл Харисън – професор по хранене и диетика.

Те анализирали данни, събрани от експериментално проучване, проведено в Университета на Пенсилвания. По време на експеримента, за една седмица от хранителния прием на доброволците били изключени каквито и да било нитрати и чесън.

След това, на всички участници била дадена била дадена безопасна доза натриев нитрит. На някои от участниците в проучването били давани капсули, съдържащи пресен чесън и сух екстракт в доза от 1, 3 или 5 g. На друга група от доброволци било давано по 500 мг аскорбинова киселина (витамин С).

В продължение на една седмица, участниците в експеримента давали урина за изследване. Резултатите от химичния анализ на урината показали обратна зависимост в развитието на процеса нитрозиране и приемането на чесън. При доброволците, консумирали по 5 грама чесън на ден бил отчетен и най малък риск от развитие на онкологично заболяване.
Според професор Харисън, протективното действие на чесъна се дължи най-вече на високото му съдържание на сяра, която ме придава и специфичната, неприятна миризма. Той напомня още, че само една скилидка чесън тежи между 1 и 5 грама, но може значително да намали риска от раково заболяване

You can leave a response, or trackback from your own site.