Международно изследване показа, че яденето на едно парче черен шоколад всеки ден понижава нивата на хормоните на стреса у тревожни хора, съобщиха Ройтерс и в. „Дейли мейл“.
Черният шоколад освен това възстановява равновесието на други химични вещества в тялото в моменти на голям стрес и намалява риска от сърдечни заболявания.
Германски, холандски и швейцарски учени изследвали 30 доброволци, които трябвало да закусват сутрин и след обед с по 20 грама шоколад в продължение на две седмици.
Експертите установили, че всекидневната консумация на 40 грама черен шоколад в продължение на две седмици е достатъчна да регулира метаболизма на хората и да намали тревожността им.
Полезният ефект на черното лакомство се запазва дълго време, пише в Journal of Proteome Research изследователят Сунил Кочар, който работи за „Нестле“.
Предишни изследвания са показали, че само 6,7 грама черен шоколад дневно намаляват риска от сърдечно заболяване с една трета.
Ефектът се дължи на растителните химикали флаваноли, които потискат възпалението, свързано със сърдечно заболяване, намаляват кръвните съсиреци и пазят от диабет и високо кръвно налягане.
Диетолозите предупреждават обаче, че шоколадът съдържа високо количество мазнини и захар и ако се яде необуздано, може да доведе до напълняване. БТА
Actualno.com