Зеленчуците намаляват риска от атеросклероза

04.07.2009
By

Зеленчуци Американски учени са установили, че храната, богата на зеленчуци, предотвратява натрупването на мазнини в кръвоносните съдове и по този начин възпрепятства възникването на атеросклероза.

Изследователи от Университета в Чикаго (University of Chicago) в продължение на 4 месеца са събирали и обобщавали данни от принципите на хранене на няколко хиляди доброволци. Резултатите от проучването показват, че при хората, чиято храна е богата на зеленчуци, съдържанието на мазнини в организма е до 38% по-ниско.

Ръководителят на изследването Майкъл Адамс (Michael Adams) с гордост заявява, че докато преди употребата на пресни зеленчуци се е смятала за полезна изключително за запазване на фигурата, днес тя доказва чисто медицинския ефект на зеленчуците върху организма на човека.
Американските специалисти препоръчват дневно да се изяждат не по-малко от 5 броя зеленчуци или плодове, като подчертават, че най-полезни са тези със зелена и жълта кора.

Zdrave.bg

Tags:

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*