Употребата на малко въглехидрати е един от начините да останем слаби

21.06.2009
By

Въглехидрати Ако човек се храни, като употребява малко въглехидрати и повече фибри, има по-добър шанс да запази теглото си с течение на годините, твърди изследване на датски учени, цитирано в новия брой на изданието American Journal of Clinical Nutrition.

Според датските специалисти, ако редовно употребяваните храни са с висок гликемичен индекс, значително се увеличава шанса в течение на период от 5-6 години човек да увеличи теглото си.

Гликемичният индекс показва с каква скорост храната води до образуване на кръвна захар или глюкоза, както е по-позната.

Обикновено храните, съдържащи рафинирана захар (т.нар. прости въглехидрати) и нишестета, имат висок гликемичен индекс, докато тези, които се състоят предимно от фибри и комплексни! въглехидрати, са с нисък. Към последните спадат най-вече зеленчуците и пълнозърнестите храни.

Според данните от изследването, диетата, включваща повече храни с висок гликемичен индекс е особено противопоказана за хората, които са слабо активни физически и най-вече за жените, спадащи към този тип.

Zdrave.bg

Tags: , , , ,

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*